diumenge, 20 de gener del 2013

Sukhothai: "El despertar de la felicitat"

Anar a Sukhothai (en tailandès, El despertar de la felicitat) significa desviar-se lleugerament de la ruta tailandesa per antonomàsia.  A nosaltres ens va cridar l'atenció anar-hi per la seva ciutat històrica (que queda apartada de la ciutat moderna), uns dos segles més antiga que la d'Ayutthaya. El parc de la ciutat vella, on es troben les ruïnes dels antics temples, està molt ben conservat, la gespa està tallada a ras i hi ha petits estanys amb nenúfars. La visita la vam gaudir molt, hi havia molt poca gent i ens hi vam sentir molt relaxats passejant-hi sense presses ni soroll.

Hem de dir que a Sukhothai hem començat a minvar el nostre ritme de viatge, cercant estones de tranquil·litat passejant, llegint, escrivint, fotografiant, i dedicant-nos a explorar alguns sabors nous. Així doncs, cada vegada més estem gaudint de degustar aquest país. Hem anat a descobrir què hi ha rere els típics plats tailandesos.

A Sukhothai fan mercat alguns matins i cada capvespre. Anar-hi no ens va deixar indiferents. Moltes paradetes venen les espècies i condiments habituals de la gastronomia tailandesa: xilis vermells i verds, gingebre, all, ... d'altres venen peix, però la gran majoria verdures i fruites locals.

A part dels deliciosos mangos del país, ja hem tastat el longan (semblant als litxis xinesos) i el durian, famós per la seva forta olor, tan és així que en alguns llocs està prohibit entrar-lo (com en alguns hotels i supermercats). Envalentits en vam comprar, ja que hi ha qui diu que és una delícia. A l'arribar a l'habitació no ens ho vam pensar dues vegades, tot i que l'aparença no ens entusiasmava. L'Adrià va ser el primer dels dos en tastar-la, la seva cara no era molt expressiva, però anava menjant, així que tot i que no em convencia massa tastar-la, vaig pensar que no devia ser tan greu... Ufffff, horrorosa!!! No vaig poder passar de la segona mossegada quan l'Adrià em va confessar que a ell tampoc no li estava agradant, de fet, estava aguantant de no fer expressions amb la cara per no condicionar-me l’opinió!!! Què valent!!!! Vam tirar les restes a les escombraries de l'habitació i vam marxar: ERROR!!!! Quan vam tornar l'habitació estava impregnada del desagradable perfum de la maleïda fruita... grrrrrr!!!

Al vespre, les parades del mercat es combinen amb els petits restaurants ambulants, alguns dels quals preparen verdaderes delícies a un preu irrisori: rotllets de primavera, pollastre arrebossat, noodles, verdures al tempura, plàtans fregits amb mel, crêpes,... un inacabar de combinacions per una gran varietat de paladars. Us deixem amb algunes fotos de menjar per anar fent salivera...

________________________________________________________________________________

INFORMACIÓ PER AL VIATGER

Informació actualitzada: Gener 2014

ALLOTJAMENT

MENJAR

Al carrer principal de la nova Sukhothai hi han un munt de restaurants de bona qualitat, també algunes parades de sopes i fideus. El mercat nocturn si arriba un cop passat el pont, no hi ha massa cosa per sopar però si gran varietat de verdues i fruites a bon preu.
IMPORTANT: Aconsellem fèrriament NO menjar als restaurants que hi ha dins el complex turístic de l'antiga Sukhothai, són de pèssima qualitat i minsa quantitat.

TRANSPORT

Per arribar a Sukhothai des d'Ayutthaya:
Pots fer-ho amb autobús, l'estació de bus està als afores d'Ayutthaya i és necessita un tuk-tuk per arribari (100 Baths (2,5€) a compartir entre els ocupants). Preu del tiquet: 358 Baths (9€) amb esmorzar inlcòs. Duració del trajecte unes 6 hores.
IMPORTANT: Des d'alguns allotjament d'Ayuttaya intenten vendre't el tiquet de bus VIP (dinar + tuk-tuk fins a l'estació inclòs) per uns 800 Baths (20€). Sapigueu que és el mateix Bus que a l'estació es paga 358 Baths (9€), per tant acabes pagant 11€ més per un trajecte de tuk-tuk i un dinar que no val més de 3€ ;)
IMPORTANT: Un cop arribes a l'estació de Sukhothai trobaràs a conductors de tuk-tuk o petits busos que et demanaran 50 Baths (1,25€) per persona per portar-te fins el teu hotel, si vas sol és una bona opció, si en canvi vas en grup que sàpigues que ÉS UN ABÚS EN TOTA REGLA, tens dues opcions: caminar 1 minut fins a la carretera principal per agafar un tuk-tuk qualsevol que et cobrarà els mateixos 50 Baths (1,25€) però per trajecte indistintament si sou 2 o 5 persones. L'altra opció si vas lleuger d'equipatge és anar caminant, són 15 minuts arribar al centre.

Per anar de la nova a l'antiga Sukhothai:
Hi han autobusos freqüents (cada 15-20 minuts) que uneixen els dos pobles i paren al llarg de la carretera principal de la nova Sukhothai i just davant de l'antiga, el preu és de 30 Baths (0,75€)

Com arribar de Sukothai a Chiang Mai:
Hi ha força autobusos (cada 30 minuts) durant al matí. El preu depèn de cada companyia, però està sobre els 340 Baths (8,5€) i el trajecte dura unes 5 hores i mitja.
IMPORTANT: Hi ha dues carreteres que van de Sukhothai a Chiang Mai, una va per autopista (passa per la població de Tak) i l'altra va per un port de muntanya i pots arribar a tardar fins a 8 hores. Així que pregunteu sobretot per quina carretera anirà.

1. Quina pasada!!!!! les fotos boníssimes!! volem méeeeeeeeeeeeees!!!!
    És increïble tot el que esteu vivint!! un petonàs enorme guapos!! continuem la vostra aventura!!!! guapooooooooos!

1. Gràcies Eli!!!!!!! Ens encanta que ens seguiu i acompanyeu amb tant d'entusiasme!!!!
      Una abraçada enorme a cada un!!!! Muaaak ;)

2. Da gusto leeros y ver esas fotos. Así viajamos un poco con vosotros. Gràcies, parella.

1. Gracias Itziar! Vosotros no parais con el libro Un gran viaje!!! Un abrazo!!

3. Molt boona! a poc a poc i bona lletra, preludi dels grans viatges! piulant o sense piular us vaig i aniré seguint les petjades! una abraçada cracks!

Marsi

1. Gràcies Marsi!!!! Ens il.lusiona molt saber que rere la pantalla de l'ordinador hi ha persones com tu seguint el nostre camí!!!
      Una gran abraçada!!!

4. Guapuuuus!! Com mola llegir-vos! jiji un peto molt gran!!!!

Isa

1. Merci Isa!! Comentaris com aquest són un estímul per seguir esc!rivint la nostra aventura!!
      Una abraçada!!

5. Ha estat una sort que ens donessis l'adreça del vostre blog a les classes de 'reflexo'per anar seguint les vostres aventures pel mòn. Un cop per setmana gaudeixo de les vostres històries i fotos i m'ho passo la mar de bé, i més sabent que estiu complint el vostre somni. Molts ànims.!!!

1. Gràcies Leandro pel teu comentari!! Ens alegrem que gaudeixis del nostre "diari" de viatge!! Tenir persones que s'ho passin bé seguint la nostra aventura a través del bloc és el millor objectiu que ens podíem plantejar!!
      Aquí a Tailàndia, cada 50 metres et trobes un centre de massatges en el qual fan reflexologia!! Encara no els hem provat, però no tardarem massa!! ;)