dissabte, 25 de maig del 2013

Hem descobert un petit gran paradís, Koh Rong (Cambodja)

La illa de Koh Rong estava en el nostre punt de mira, n'havíem sentit a parlar molt i amics viatgers ens l'havien recomanada, així que, quan un alemany que parlava argentí ens va explicar que hi havia allotjaments i restaurants per a totes les butxaques, i que per tant, el nostre pressupost no se'n veuria ressentit, no ens ho vàrem pensar dues vegades.

El trajecte amb barca va durar unes dues hores, però els últims 30 minuts van passar de pressa ja que gaudíem albirant les llargues platges de Koh Rong.

A l'arribar ens vam trobar descobrint un tros de terra enmig del golf de Tailàndia amb molt poca infraestructura. Aquí no hi ha cotxes, ni motos, ni túk-túks, ni carreteres, tot està construït sobre la fina sorra de la platja, per no haver no hi ha ni electricitat, sinó generadors de gasoil funcionant durant certes hores del dia. El ritme illenc contrasta amb la frenètica i turística Sihanoukville. Amb prou feines hi ha una desena d'allotjaments, des dels més humils regentats per famílies cambodjanes fins als més "chic" gestionats per occidentals emancipats de les seves terres i "atrapats" per la bellesa i el caràcter tranquil de Koh Rong.

Les ganes de descobrir i el cuquet aventurer, estimulats per tot el que havíem sentit a dir, ens van empènyer a creuar una part de la illa. El trekking que vam fer fins arribar-hi va durar gairebé 60 minuts. Sota un sol intens i abraçats per una humitat asfixiant, de la nostra pell regalimaven desenes de gotes de suor intentant, inútilment, refrescar els nostres cossos. Ben calçats vam poder sortejar, no sense esforç, un camí envoltat de salvatge jungla.

Esquinçant amb un tronc teranyines espesses i desitjant no trobar-nos amb les seves mestresses. Mil sons nous per les nostres oïdes envoltaven aquell entorn. Un camí poc definit que passava per enfilar-nos a una muntanya per tornar-la a baixar tot seguit, ajudats per una corda que servia per prevenir algunes lliscades sobre les rosques vestides de floridura. Esgotats i preguntant-nos contínuament si anàvem ben encaminats, ens vam trobar cara a cara amb una de les millors platges que mai hem vist, la Long Beah (Platja Llarga).

Un mar d'aigua cristal·lina, quiet com una bassa d'oli banyava la sorra blanca i algunes roques ben ordenades en el paisatge, un conjunt tan fotogènic com increïble, la dura caminada havia valgut la pena. Un petit gran paradís, un petit gran plaer pels nostres sentits que ja mai podran oblidar.

Una de les sorpreses més curioses que ens vam endur a Koh Rong va ser el fet de conèixer un bon nombre de catalans i espanyols, alguns "atrapats" per la bellesa de la illa feia temps que hi eren, d'altres just hi passaven alguns dies de vacances.

L'Iris, en Javier i en Manu són tres espanyols que treballen a Vietnam, amb ells vam decidir contractar un petit "tour" per poder fer esnorquel al voltant de Koh Rong.

De primer vam anar a la Pagoda Island, una diminuta illa envoltada de roca on es pot veure algunes zones amb corall, després vam anar de pesca des de la barca, dels peixos que vam treure entre tots en vam fer una boníssima barbacoa.

Ben dinat vam fer una altra sessió d'esnorquel fins arribar, nedant a la meravellosa Long Beach, on vam gaudir d'una estona de bany, de tornada el sol ens va regalar una preciosa posta enmig del mar.

_________________________________________________________________________________

INFORMACIÓ PER AL VIATGER

Com arribar:
  • De Sihanoukville a Koh Rong vam anar amb un ferri organitzat pel centre de busseig Koh Rong Dive Center. El preu habitual era de 20$ (14€) però just estaven fent una oferta de 5$ (3'5€) anada i tornada (amb dates obertes). El trajecte es fa amb dues hores aproximadament. L'empresa té vàries sucursals a Sihanoukville, bona part es troben a la zona de les platges de Serendipity i Ochheuteal.
Allotjament:
  • TYTY Guesthouse: habitació doble amb mosquitera, ventilador, 5 hores de llum i bany compartit per 8$/nit (5'6€).
  • ISLAND PALACE Bungalow & Guesthouse: habitació doble amb mosquitera, ventilador, 5-6 hores de llum i bany privat 10$/nit (7€), preu regatejat de 12$ inicials (8'4€).
Menjar:
  • A l'allotjament ISLAND PALACE Bungalow & Guesthouse fan unes amanides de fruita increïbles per 2$ (1'4€).
  • Al restaurant Nam Nam es poden menjar plats bàsics d'arròs o noodles a partir de 2$ (1'4€).
  • A l'Elephant Restaurant & Guesthouse fan un dels millors Amok de Cambodja, per 2'5$ (1'75€). L'Amok és un plat tradicional que consisteix en un curry, amb llet de coco, verdures i/o carn/peix. Es menja acompanyat d'un plat d'arròs blanc.
  • Al The Best Big Pizza fan pizzes amb forn de pedra. Durant el dia fan pizzes individuals per 2$ (1'4€) i durant la nit pizzes grans a partir de 5$ (3'5€).
Informació:
  • A Koh Rong no hi ha electricitat sinó generadors de gasoil. La major part dels allotjaments assequibles ofereixen 5 o 6 hores de llum al dia (horari aproximat: 18.00h a 23.00h)
Oci:
  • El "tour" que vam fer en barca ens va costar 8$/persona, 1$ extra pel lloguer de l'equip d'esnorquel els que no en portaven de propi. El "tour" inclou: Esnorquel a dues zones (Pagoda Island i prop de la Long Beach), pesca, barbacoa amb arròs, aigua fresca, bany a la Long Beach i posta de sol. Ho vam contractar prop de l'allotjament TYTY Guesthouse.
El millor de Koh Rong:
  • Les platges en general, i la Long Beach en particular.
  • El ritme i la tranquil·litat de la illa.
No ens va agradar:
  • En algunes zones de Koh Rong hi ha les empipadores mosques de la sorra. Les seves picades provoquen molta coïssor. Cal prevenir-les amb repel·lent de mosquits i evitar rascar-se les picades.
  • Hi ha vàries zones amb aigua estancada, això significa presència de mosquits. Cal evitar les picades amb repel·lent.

Introdueix el teu correu electrònic per rebre les novetats del viatge:

Bamboo Island, Koh Russey

1. Seguís dándome envidia. Que lo sepáis.

2. Quines platges més increïbles! I nosaltres amb fred, sembla que haguem tornat a l'hivern! Seguiu gaudint d'aquests paratges, que com diu la Itziar ens feu molta enveja!

Abraçades!

1. Hola macus!! Si si, la illa de Koh Rong ens va agradar molt!! No esperàvem trobar-nos aigua tan cristal·lina!!

A veure si us arriba l'estiu d'una vegada que aquest any s'està resistint massa!!!

Una abraçada!

3. Guuuuuaaaaauuuu...quina passada. Veig que l'aventura va 'increcesdo'. Quines platges, quines aigues més cristal·lines, quina enveja je,je. Diuen que la crisi en aquest paìs la tindrem fins al 2017, aixi que no torneu abans del 2018. Ens han portat fins i tot el fred d'Alemanya.
    Que tingueu sort i salut.

Una abracada.
    PD. poca reflexo faig

1. Siii Leandro!! Aquesta illa ens va agradar molt, tenia platges mooolt guapes!!! Esperem anar descobrint més racons idílics per aquest camí que anem dibuixant :)

Ja ens anem informant regularment de com "avança"el país... no perdeu l'esperança!!!

Una abraçada cambodjana!!!
      PD: Intenta recuperar bons hàbits ;)