dimecres, 19 de juny del 2013

A tocar del cel: els Temples d'Angkor (Cambodja)

Després de varis mesos de viatge, per fi arribàvem a un dels llocs que més il·lusió ens feia visitar de tot el sud-est asiàtic, els Temples d'Angkor.
Havíem intentat no fer-nos expectatives, havíem intentat no donar-li massa importància, no volíem decebre'ns però, tot i així, el dia que ens vàrem llevar a les 4.00h del matí per veure la sortida del sol rere Angkor Wat, teníem l'estómac fet un sac de nervis...

El conjunt dels Temples d'Angkor és un d'aquells llocs que tot viatger desitja veure almenys un cop a la vida. Es tracta d'una de les joies arqueològiques més importants i més boniques del món, redescoberta després de caure en l'oblit durant un llarg període.

Vam destinar tres dies a recórrer una bona part d'una de les Vuit Meravelles del Món. Ja que la majoria de  les paraules que s'escapaven de les nostres boques eren d'admiració, aquesta vegada preferim ensenyar-vos més fotos que fer-vos-en descripcions, esperem que us agradin:

Tots i cada un dels temples que visitàvem tenien el seu encant, una personalitat pròpia, una llum especial, però sens dubte tres d'ells són absolutament increïbles, exquisits. Angkor Wat, Bayon i Ta Phrom són els tres temples amb major reconeixement i amb major caràcter. Vam reservar el tercer i últim dia de la visita per aprofundir en ells, amb la gran sort, d'haver-los pogut degustar amb molt pocs turistes...

Angkor Wat és el temple per excel·lència, de tots, és l'únic que mai ha estat abandonat, sinó que d'alguna manera, o altra sempre s'ha mantingut en actiu. És la joia més preuada del conjunt arqueològic.

Bayon és un temple especial. Més de 200 cares observen des de totes les perspectives els turistes que el recorren. Mirades que transmeten una gran sensació de pau i harmonia. Bayon és un temple íntim i amb gran personalitat. Un temple que enamora d'una forma molt especial.

Finalment, Ta Phrom, tan impressionant com que poques paraules existeixen per descriure'l. Conegut internacionalment per ser escenari de la pel·lícula Tomb Raider de Lara Croft, la magnitud del temple de Ta Phrom no deixa de sorprendre. La seva principal particularitat és el fet que aquest no ha estat "rescatat" de l'evolució de la natura en el seu entorn. Un temple no restaurat que mostra com, des de les seves entranyes, les arrels d'impressionants arbres creixen constantment i imparables. Quin serà el destí de Ta Phrom? Doncs, és difícil de saber, la natura avança entre les seves parets de forma inexorable... La força de la constància recorda que tot és efímer...

Acompanyats durant uns dies pel Marc i el Roger, dos amics de Barcelona, la nostra descoberta dels Temples d'Angkor va ser increïble, i gràcies a ells també força... curiosa ;)
Gràcies nois per voler compartir amb nosaltres alguns dels dies més preuats de l'any, les vacances! Alguns instants van ser únics i irrepetibles!! Ens ho vam passar de conya! Una abraçada ben gran des de terres asiàtiques!!

PD: S'ha de dir que fent-nos les fotos tots 4 no ens coordinàvem massa bé :p

_________________________________________________________________________________
INFORMACIÓ PER AL VIATGER

Com arribar
  • En el nostre cas veníem de Kratie. Vam haver d'agafar un minibus en el qual vam haver de viatjar enganxats com a sardines i amb la música a tot drap durant 6-8 hores aproximadament, no ho recordem. Un dels pitjors trajectes que hem fet de tot el viatge. Vam pagar 12$/persona (8'4€).
Allotjament
  • Vam estar uns dies de "luxe" a l'ANCIENT ANGKOR GUESTHOUSE. Habitació doble amb bany,  Wifi, finestra, ventilador, nevera, televisió, piscina i un bon esmorzar inclòs per 16$/nit (11'2€). Tenen Guesthouse i Hotel, amb preus diferents, però estan situats un davant de l'altre. Cèntric.
  • Després vam passar uns dies al VILLA BRAK SOVANN. Una habitació doble nova i impecable amb bany, finestra, Wifi, ventilador i televisió per 8$/nit (5'6€). En el mateix carrer de l'Ancient Angkor Guesthouse: el Phum Stueng Thmey, Khum Svay Dangkum. Cèntric.
Menjar

Siem Reap, base per visitar els Temples d'Angkor, és una ciutat híper turística, per tant, l'oferta de restaurants, com d'hotels, és enorme.
  • Prop d'on ens vàrem allotjar, però, aconsellem l'KHMER TASTE (C/Sok San). Un restaurant amb plats bàsics bons i barats. Especialment les ofertes a 1$ (0'70€): truita amb una baquette amb mantega i mermelada, noodles fregits amb verdures o l'arròs fregit amb verdures.
  • HAPPY HERB PIZZA, ECSTATIC PIZZA i SPECIAL PIZZA, són alguns dels restaurants que ofereixen autèntiques pizzes per a totes les butxaques (segons mida i ingredients). La més econòmica, mida petita a partir de 3€ (2'1€). Ideal per treure el "mono".
  • KHMER BBQ, un bon restaurant al que ens van convidar en Roger i en Marc la última nit, on vam degustar la barbacoa típica cambodjana, i on vàrem tenir l'oportunitat de tastar carn de cangur i de cocodril amb un bon vi negre!!! GRÀCIES NOIS!!!! La barbacoa de carn costava uns 15$/persona aproximadament (10'5€).
Informació útil per visitar els Temples d'Angkor
  • Hi ha diversos preus d'entrada als Temples d'Angkor segons els dies que hom vulgui destinar-hi, l'entrada és personal i intransferible:
    • 1 dia = 20$ (14€)
    • 3 dies = 40$ (28€)
    • 1 setmana = 60$ (42€)
  • Pel que fa al transport per moure's pels temples, les millors opcions són: túk túk o bicicleta (per fer el circuït curt). En el nostre cas, al ser 4 persones, vam decidir llogar túk túk els 3 dies. Els preus d'aquest varien en funció del recorregut que es vulgui fer i/o el número de temples a visitar en un dia. Nosaltres vàrem pagar pel circuit llarg amb sortida de sol a Angkor Wat inclosa 3$/persona (2'1€). El segon dia vàrem visitar temples de les afores + Museu Mines Antipersona + Papillonari i la posta de sol inclosa per 4$/persona (2'8€). I l'últim dia, que vàrem fer el circuit curt (Angkor Wat, Angkor Thom (Bayon) i Ta Phrom), posta de sol inclosa, vam pagar també 3$/persona (2'1€). Si s'escull el túk túk com a mitjà de transport l'ideal és pactar-ho tot amb un de sol per poder augmentar la capacitat de negociació, però és important que quedi clar l'hora de sortida, l'hora de tornada i els temples que es visitaran cada un dels dies, per evitar malentesos.
  • A partir de les 17.00h una de les zones d'Angkor Wat queda tancada així que si decidiu fer la visita ben dinat, aneu-hi d'hora per poder entrar-hi.
  • A la major part dels temples no hi ha problema pel que fa a la vestimenta que hom pugui dur, no obstant això, per entrar a Angkor Wat i Angkor Thom cal anar amb les espatlles i els genolls coberts, per qüestió de respecte. El personal de seguretat és força exigent en aquest sentit.
El millor dels Temples d'Angkor
  • Deixar per a l'últim dia els tres temples més rellevants Angkor Wat, Angkor Thom (Bayon) i Ta Phrom va ser una decisió encertada. Així vam gaudir de tots i cada un dels temples secundaris per no quedar en un segon pla.
  • La sortida de sol vista des d'Angkor Wat.
No ens va agradar
  • Els preus dels restaurants dins el Parc Històric dels Temples. S'han de negociar!!! És habitual, si es va en túk túk que aquest us "ofereixi" portar-vos restaurants bons i barats, però igualment és necessari negociar. Nosaltres no vàrem pagar més de 2$/plat (1'4€), tot i que els preus que sortien a les cartes dels menús eren el doble o, fins i tot el triple de cars. Solen tenir vàries cartes amb preus diferents...

Introdueix el teu correu electrònic per rebre les novetats del viatge:

1. extraordinaries les fotos i contingut, m'ha agradat molt tot, i per les explicacions i fotos ens fem un xic d'idea del lloc, imaginació que ens porta a pensar de com devia viure aquesta cultura
    Petonssssss
    mare

1. Gràcies mami!!!
      Ens encanta que ho gaudiu des d'aquesta finestreta oberta :)
      Un petó molt i molt gran!!!

2. Meu fet recordar els dies xerinolosos que varem pasar, me emocionat.
    Una abraçada els dos

Marc

1. Xerinolosos????? :o jajajaja primera vegada que sentim aquesta paraula!!! ;) siiiiii va ser mooolt divertit!!! Una companyia molt grata!!
      Una abraçada molt i molt gran!

3. Magnifica imagen del amanecer sobre el Templo.... Magnífico viaje... Gracias por mostrárnoslo.

1. Gracias Gonzalo!!! El amanecer fue realmente precioso, uno de los momentos que sin duda más disfrutamos!
      Un abrazo!!

4. Bon dia Marta i Adrià, us he nominat per un premi blocaire, el Premi Dardos, moltes felicitats!!!: http://lacatosferaviatgera.blogspot.com.es/2013/06/premis-per-la-catosfera-viatgera.html

1. Hola Eduard!! Quina il·lusió que ens fa que ens hagis escollit entre tants i tants blocs de qualitat que hi ha!! Moltíssimes gràcies!!!!