diumenge, 27 d’abril del 2014

De camí cap a l’Annapurna Circuit Trek, Nepal

Sortim de la polsegosa, sorollosa i caòtica Katmandú a primera hora del matí amb destí Bhulbhule, el poble des d'on iniciarem el tresc que tenim planificat per uns deu dies. Ens esperen entre vuit i deu hores de camí repartides en tres autobusos per carreteres precàries, algunes d'elles sense asfaltar; en una banda, parets de roques descompostes amenacen esllavissades, per l'altra, penya-segats causen arítmies als més sensibles. Potser és millor tancar els ulls i intentar descansar, però un garbuix d'emocions es remou per dins, nervis, desconcert, però per sobre de totes hi predomina la il·lusió de trobar-nos de camí cap a l'Himàlaia, un dels paratges més increïbles del planeta.

Després de més de cinc hores superem el primer tram, el més llarg, i arribem a Dumre. Som quatre turistes els que baixem de l’autobús, l’Adrià, el Marc, que ha vingut a passar les vacances amb nosaltres, en David, un anglès que anirem trobant al llarg del camí i jo; els demès, continuen cap a Pokhara, la segona ciutat del Nepal.

Un grup reduït de nepalesos amb fam de dòlars i amb olor d’alcohol a l’alè intenten estafar-nos. Hem d’agafar el segon autobús, el que ens ha de portar fins a Besisahar  i ens volen cobrar un dineral pel trajecte, són els intermediaris, “comercials” que intenten aprofitar-se del turisme per guanyar-se la vida; afortunadament no representen la imatge estàndard de la humil i amable societat nepalesa. Finalment, després de diverses maniobres per esquivar-los ens enfilem a un autobús, el conductor del qual ens diu un preu que ens sembla raonable.

A l’arrancar els motors veiem en Zeus i la Marta que han arribat en un altre autobús, dos catalans que vam conèixer fent els permisos del tresc al Centre de Conservació dels Annapurnes de Katmandú; amb un xiulet els fem enfilar al nostre autobús alliberant-los dels ja desesperats estafadors, no han pogut guanyar-ne ni cinc amb nosaltres. El trajecte aquesta vegada no supera les tres hores.

A Besisahar agafem l’últim autobús del dia, una màquina atrotinadíssima que ens durà a Bhulbhule. Per fi, al cap d’una hora i ja ben entrada la tarda, arribem, una mica encartonats i adolorits pels sotracs.

Ens disposem a buscar un allotjament i ens decantem per un senzill refugi que ens costa 100 rupies nepaleses (0,70€) per persona si ens quedem a sopar i a esmorzar l’endemà. Les habitacions, disposades sobre la sala que fa de restaurant, són de fusta i el terra cruixeix a cada passa.

Anem a fer un tomb pel poble que està dividit en dues parts pel riu Margsyandi, el canal d’aigua que resseguirem els propers dies i que ens farà de guia durant bona part del camí. Comencen a caure quatre gotes del cel i ens refugiem sota la teulada d’una petita botigueta de queviures, aviat van apareixent nenes i nens que ens miren encuriosits. La vergonya passa ràpid i comencem a jugar.

Com que això d’aprendre’ns els noms ens costa a tots una mica, una nena decideix que jugarem al joc dels “New names” i comença a repartir noms nous a tort i a dret, a mi m’ha tocat Ritu i jo la batejo com a Mina, i riu satisfeta mentre s’entreté a  fer-me una trena al cap que remata amb una rosa vermella arrancada del jardí del davant.

Comença a fer-se fosc i ens retirem cap al refugi a sopar i a dormir. Les parets són tan poc hermètiques que veiem amb facilitat els veïns de l’habitació del costat mentre la fusta del terra es queixa amb les últimes passes dels nostres companys dirigint-se a la seva posada. Tanquem els ulls i ens disposem a descansar força per l’endemà, la primera jornada del tresc pel circuit dels Annapurnes. Subha ratri, bona nit!

_________________________________________________________________________________
Informació pràctica

Transports de Katmandú a Bhulbhule:

• De Katmandú vam agafar un autobús direcció a Pokhara i vam baixar a la població de Dumre. Vam pagar pel bitllet 600 NPR/persona (4’65€) tot i que es podia arribar a trobar per 500 NPR (3’90€). El trajecte va durar entre 5 i 6 hores.
  • De Dumre a Besisahar vam agafar un altre autobús pel qual vam pagar 110 NPR/persona (0’85€). Vam tardar 2 hores 30 minuts aprox.
  • De Besisahar a Bhulbhula vam pagar 100 NPR/persona (0’78€) i va durar una hora.
  • Per veure tota la informació pràctica de la ruta clica al següent enllaç: Annapurna Circuit Trek (properament).
Per veure tota la informació pràctica de la ruta clica als següents enllaços:
Informació i consells per fer la travessa de l'Annapurna Circuit (part I)
Informació i consells per fer la travessa de l'Annapurna Circuit (part II)

Introdueix el teu correu electrònic per rebre les novetats del viatge:

1. Ei!! Ens queda molt poc per anar cap a Nepal i llegint- vos ens venen unes ganes de caminar! Allà ens trobem amb casa nostre xq les meves cosines (de l'Èlia) són d'allà i una d'elles es diu Mina! M'ha fet gràcia quan heu escrit que heu batejat a una de les nenes amb aquest nom, quina casualitat! O és que hi ha moltes Mines per Nepal? Jaja. Cuideu-vos molt! Petons des de Mandalay!