divendres, 8 de febrer del 2013

Phayao. El dia i la nit

Vam espetegar a Phayao el 24 de gener. A mig camí entre Chiang Mai i Chiang Rai, aquest poble d'uns 20.000 habitants ens prometia tranquil·litat i una de les millors postes de sol de Tailàndia. Si més no, això era tot el que havíem llegit d'ell abans de posar-hi els peus.

Amb la casa enfilada a les nostres esquenes, vam baixar de l'autobús mig marejats, després de tres hores de recorregut i unes quantes corbes. Teníem gana, però vam prioritzar ubicar-nos i trobar un allotjament per poder-nos relaxar i deixar les pesades motxilles.

Primer objectiu aconseguit! Vam trobar un hotelet aparentment ben situat, i a molt bon preu: 280 bahts/nit (7€), de moment el més barat dels que hem estat. El nostre següent objectiu: trobar un lloc on dinar (eren passades les 16.30h).

Tailàndia és un país molt turístic, el transport és molt còmode, hi ha molts allotjaments amb bona relació qualitat-preu, bon menjar, tothom parla anglès,... Un moment... He dit que tothom parla anglès????... Doncs no, no tothom el parla!! Aquesta va ser la nostra primera sorpresa a Phayao! Estàvem ja morts de gana quan vam trobar, per fi, un restaurant. La carta estava en thai, no hi havia fotos i els propietaris no parlaven "thainglish",... Ala! A espavilar!!
Des d'aquell dia hem après que:

verdures en tailandès és ผัก(fonèticament = pàk),
pollastre és ไก่ (gài)
i arròs és ข้าว(kôw)!!!

"No hi ha mal que per bé no sigui"!!

Ben tips i servits vam anar, ara si, a descobrir el poblet! Sabíem que hi havia un llac, així que, esperançats en veure una mica de paisatge natural després de dies fent ruta urbana, vam anar directes a buscar-lo.

Quan vam arribar vam al·lucinar, el pantà Kwan Phayao és enorme!! Eren les 17.30h i ens vam adonar que el sol estava a punt de pondre's, així que vam treure la càmera i ens hi vam posar còmodes. Al cap de poca estona l'espectacle va començar!! El més increïble d'aquest esdeveniment natural no és quan el sol desapareix, sinó al cap d'uns 15 o 20 minuts quan comença la verdadera explosió de colors!! Aquesta va ser la nostra segona sorpresa a Phayao. Si la voleu veure la trobareu en el nostre penúltim post:

En pocs dies, ens vam anar fent a la idea de la quotidianitat a la vora del llac. Res a veure el dia i la nit. Durant la vigília, al voltant del Kwan Phayao hi domina l'activitat pesquera, la tranquil·litat i la boira que emmascara les muntanyes del nord-oest.

El paisatge resulta fins i tot, en algun moment, pintoresc i fantasmagòric. I més encara pel fet que, enmig del pantà, hi ha les ruïnes d'un temple enfonsat sota l'aigua (el Wat Tiloke Aram).

La boira matinera sol desfer-se lentament, com si estigués programat, just abans de l'espectacle. És en aquest moment, quan el passeig que entorna l'aigua, sempre inquietantment calmada i tèrbola, s'omple progressivament de persones que passegen gaudint d'aquest paisatge privilegiat. El mercat nocturn, proper al llac, s'omple d'ansioses paradetes de menjar, ja tardem poc en anar-hi! Mentrestant, nombroses famílies i grups d'amics improvisen pic-nics enmig del passeig. L'activitat a la vora del llac, durant el capvespre, es converteix en un esdeveniment social ja ritualitzat.

La cirereta del pastís té lloc entre les 20.00h i les 22.00h, quan unes fonts d'aigua il·luminades per llums de colors segueixen el ritme de la música d'uns potents altaveus. La gent que passeja pel seu costat, aparentment les ignoren, segurament acostumats ja de veure-les dansar.

Nosaltres, mentrestant, restem hipnotitzats pels milers d'estrelles que esquitxen un cel que, instants abans, ha seduït tots els nostres sentits. Quedem així, encantats d'haver descobert aquest raconet de terres tailandeses "amagat".

________________________________________________________________________________

INFORMACIÓ PER AL VIATGER

Informació actualitzada: Febrer 2014

ALLOTJAMENT
  • THAN THONG HOTEL Les dues vegades que hem estat a Phayao hem acabat dormint aquest senzill hotel, habitacions amplies i lluminoses, prop de l'estació de busos i a uns 10 minuts del llac. Hi han dos tipus d'habitacions, recomanem la superior ja que està ubicada a l'edifici nou i la diferencia de preu es només de 20 Baths (0,50€). El preu per habitació doble és de 280 Baths (7€)

MENJAR

Gran part de l'oferta gastronòmica de Phayao es troba al llarg del passeig que rodeja el llac. Una bona experiencia és comprar el sopar al mercat nocturn, una cerveza al 7eleven i anar a fer un picnic a la gespa de davant el llac.

TRANSPORT

Com arribar a Phayao des de  Chiang Mai:
Hi ha força autobusos (cada hora) durant tot el dia. El preu és de 160 Baths (4€) i el trajecte dura unes 2 hores i mitja.

De Phayao a Chiang Rai:

Hi han dues opcions, totes dues surten de l'estació de busos de Phayao:
  • Autobusos (cada hora) durant tot el dia. El preu és de 69 Baths (1,75€) i el trajecte dura 1 hora i mitja.
  • MiniVans (cada 30 minuts) durant el matí. El preu és de 80 Baths (2€) i el trajecte dura 1 hora.

Introdueix el teu correu electrònic per rebre les novetats del viatge:

1. genials les fotos i tot el reportatge, es nota que esteu be i feliços!!!!!!!petonsssssssssssssss

1. Gràcies!!!! Hi ha llocs que, per si sols són inspiradors. Nosaltres tan sols ens deixem portar!!! Una abraçada!! Guapaaaaa! Muuuaaak!

2. Hola!!

He trobat el vostre blog pq he vingut amb una amiga a Phayao, i a l hotel ens hem trobat amb una noia de Manresa que ens ha comentat que segueix el vostre blog. Nomes he tingut temps de llegir aquest post, pero us seguire! De moment dirvos que quines fotos mes espectaculars!!! Son maquissimes! Ara anirem a veure l espectacle de les llums!!

Bon viatge!!!

Sara

1. Apaaaa!!! Doncs quina il•lusió que estigueu a Phayao, esperem que ho gaudiu,a nosaltres ens va encantar!!! No us perdeu el mercat nocturn! Hi ha menjar molt bo!!!!

Apa que si feu una ruta similar aviseu per fer unes "birres" catalanes!! (Això també va per la manresana:)) Nosaltres creuem cap a Laos en 4 dies...

Gràcies Sara per deixar-nos un missatge i pels teus elogis!!!