divendres, 6 de setembre del 2013

Refrescant-nos a Cameron Highlands (Malàisia)

Després d’uns dies caminant per una de les selves més antigues del planeta vam decidir fer ruta cap a les Cameron Highlands, una de les zones amb major altitud de Malàisia peninsular i, per tant, una de les àrees amb el clima més fresc del país. A l’arribar al poble de Tanah Rata, de seguida vam notar la diferència de temperatura.

Tanah Rata és un enclavament idoni com a camp base per a recórrer varis senders entre boscos i camps de te. Ens va encantar fer i desfer camins, gaudir del paisatge, respirar aire fresc i observar minuciosament la vegetació, tan diferent a la que havíem vist a la selva del Taman Negara. El paisatge, malgrat les distàncies pel que fa a la tipologia de la flora i la fauna, ens va recordar als pobles de muntanya de Catalunya i això ens va fer sentir “molt a prop” de casa.

Com que el terreny és força irregular, en qualsevol punt alçat les vistes són molt diàfanes, i els ulls es perden fàcilment en punts ben allunyats. La sensació de llibertat que dóna un paisatge tan espaiós ens va encantar. I descobrir que en aquestes terres s’hi cultiven maduixes, es va convertir en la cirereta del pastís! El cultiu d’aquesta fruita, junt amb el de te, és un dels principals atractius turístics entre els locals i per aquest motiu, al voltant del poble està ple de botiguetes amb souvenirs relacionats. Nosaltres vam tastar el gelat de maduixa natural: increïble..., i maduixes deshidratades: no tan increïbles, però no per això menys curioses.

A Tanah Rata està ple de restaurants de procedència índia, gràcies això vam tenir l’oportunitat d’aprofundir una mica més en aquesta gastronomia, i el resultat va ser que des de llavors ens hem declarat oficialment amants dels curris, els naans i les salses picants!! Una de les majors descobertes va ser el Murtabak, un plat típic de la Índia musulmana que consisteix en una truita amb verdures (també pot ser de carn de pollastre o de xai) embolcallada per una espècie de crêpe i acompanyada per tres salses/curris picants. Sens dubte aquest plat l’hem puntuat entre els 10 millors que hem tastat durant el viatge.

Podríem dir que les vibracions i l’atmosfera que es respira en aquesta zona ens va agradar molt: vam menjar de conya, ens vam expulsar la sensació de xafogor de sobre i vam poder fer caminades pels voltants del poble durant varis dies.

_________________________________________________________________________________
INFORMACIÓ PER AL VIATGER

Com arribar
  • Des de la Puduraya Station (al barri Xina Town) de Kuala Lumpur surten autobusos cap a Tanah Rata. El trajecte de pujada costa 35 RM/persona (8'75€), el de baixada 30 RM (7'5€). Els autobusos de Malàisia, en general, són de molt bona qualitat i molt espaiosos (més que els europeus). El tram de carretera proper a Cameron Highlands té forces corbes.

Allotjament
  • A l’Hotel KANG TRAVELLERS (Al carrer principal de Tanah Rata, c/ Jln Besar nº38) vam pagar 45 RM/nit (11€) (preu negociat per vàries nits) per una habitació doble amb bany privat, aigua calenta i WIFI.
  • Nota important: durant els caps de setmana Tanah Rata s’omple de visitants locals, per la qual cosa els allotjaments solen encarir els seus preus entre un 30 i un 50%.

Menjar

• Al Restaurant SRI BRINCHANG (Carrer principal) es poden menjar Murtabaks vegetals per 4 RM (1€).
  • Al Restaurant KUMAR (just al costat), fan rotis amb sucre (tipus crêpe cruixent) per 2 RM (0'50€) i te per 1’4 RM (0'35€), per esmorzar.

1. Hola, viajeros.

¡Qué bonitas fotos!

Esta semana haciendo un treking por las montañas Usambara (Tanzania) vimos camaleones y, claro, me acordé de vosotros.

Seguid disfrutando de este pedazo de viaje.
    ¡Abrazos!

2. ¡Hola Itziar!

¡¡Gracias!! Qué bien vosotros por Tanzania, ¡esperamos que os esté yendo súper bien!